Sarapan Gulai Ayam Kampung Tepi Sungai Kelantan

Dah lama sebenarnya saya merancang untuk pergi mencuba sendiri nasik berlauk kat gerai bersohor disebelah Tumpat. Rancang punya rancang alhamdulillah pagi ini berhasil jugak nak merasa. 

Gerai kat Tumpat tepi Sungai Kelantan ini dah lama bersohor dengan ayam kampung dan serati. Ramai yang dah gi cuba. Cuma saya ini baru pertama kali nak merasa.

Untuk kesana saya terpaksa guna Google map sebab lokasi gerai yang terletak jauh ke dalam kampung. Lokasi gerai tak jauh dengan lokasi makam pejuang Tok Janggut.

Memang betul gerai ini sohor. Sampai saja berderek kenderaan dengan alik sebelah dalam gerai agak sesak dengan orang ramai tengah bersarapan. 


Memandangkan ramai bagitau kalau makan kat sini kena cuba gulai ayam kampung atau gulai kerutuk serati, saya order nasik gulai ayam kampung. Serati saya tak berapa gemar sangat. Makan memang makan tapi lagi suka ayam kampung. 


Dengan segelas teh tarik kurang manis, saya suap semulut demi semulut, sekelip mata dah habis. Memang betul sedap gulai ayam kampung kat sini, patut pun popular. Kalau macam ini lain kali boleh pulak datang lagi untuk sarapan. 

Ulasan